Star Wars I.-Baljós árnyak

2009.09.22. 18:06 | Lestat a vámpír | Szólj hozzá!

George Lucas filmtörténeti és popkultúrális ikont alkotott a Csillagok háborúja trilógiával. Azonban az eredeti trilógia csak a történet végét mutatta be, és az előzményeket csak egy két homályos utalás formájában ismerhettük. Az új trilógia előkészületei a régi epizódok digitális felújításával kezdődtek, itt próbálta ki a stáb az új technikát és trükköket a gyakorlatban. A felújítás remekül bevált, a közönség visszajelzései alapvetően pozitívak voltak így tehát 20 évvel az Új remény elkészültével belevágtak az előzménytrilógia elkészítésébe.


A gonosz kereskedelmi szövetség lepaktál egy rejtélyes csuklya mögé rejtő alakkal és blokád alá vetik az apró és békés Naboo bolygót. A Köztársaság vezetője Valorum főkancellár két Jedi-lovagot, Qui-Gonn Jinn-t és Obi-Wan Kenobi-t küld, hogy tárgyaljanak a szövetség vezetőjével és ha kell "győzzék meg" a blokád feladásáról. A szövetség azonban totális offenzívát indít a békés bolygó ellen. A két Jedi a bolygóra lejutván (és egy felettébb különös élőlénnyel való megismerkedés után) kiszabadítják a bolygó fiatal királynőjét és megszöktetik. A hajó megsérül a menekülés közben ezért egy félreeső bolygón a Tatooine-on le kell szállniuk. Itt találkoznak egy különös rabszolgafiúval, akiben nagyon jelen van az Erő. Egy sötét harcos is megérkezik a bolygóra és az összecsapás nem várat sokáig magára.


Ez a rész a legvitatottabb a Star Wars filmek közül, még a rajongókat is megosztja és ez teljesen érthető is. A célközönség, csakúgy, mint a Jedi visszatér esetén itt is a fiatalabb korosztály lett. Nincs szó másról, mint, hogy Lucas az akkori gyerekgenerációt is meg akarta nyerni a filmjének és a folytatásoknak. Ezzel egyedül az a baj, hogy kicsit háttérbe szorította a korábbi epizódok rajongóit. A legnagyobb baj azonban mégis a forgatókönyvvel van. A párbeszédek nevetségesek, papírízűek, egy két mondatot érthetetlen, hogy, hogy lehetett egyáltalán leírni, nem, hogy elmondani (főleg Neeson mester szövegei). Jar Jar Bins figurája is a negatívumok közé tartozik, ami 9 évesen vicces pár évvel felette már nem feltétlenül. Az effektek pofásak, jól mutatnak a vásznon, de néha nagyon sterilnek hatnak, ez főleg a Ben Hur-t idéző fogatverseny közben megfigyelhető. A szereplők is (köszönhetően a forgatókönyvnek) sekélyesek, elnagyoltak. Neeson alapvetően jól játszana, ha a forgatókönyv engedné neki, McGregor is teljesíti ami kell, viszont Portman kisasszony inkább a szépségével tűnik fel, mintsem játékával. Az Anakin-t játszó kisfiú viszont nagyon gyenge, érthetetlen, hogy annyi jelentkezőből pont őt választották ki, az édesanyját játszó "színésznő" pedig egyszerűen minősíthetetlen. A zene viszont ismét tökéletes, azért John Williams nem nagyon ront el semmit. Most ezek felmerül a kérdés, hogy mégis mire adtam én 5*-ot. A látványra, Darth Maul karakterére, a remek fénykardpárbajra, a zenére és arra, hogy Star Wars. Hiába van rengeteg hibája a mozinak egyszerűen nem tudok rá haragudni, és ugyanúgy szeretem, mint a többi epizódot.


És most ahogy már szokásommá vált a Star Wars filmeknél, jöjjön a személyes része az írása. Én a Baljós árnyak című epizóddal úgy találkoztam, hogy egy esős őszi délután apa kitalálta, hogy menjünk moziba, ez 1999-ben volt 7 éves voltam akkor. Azt nem mondta meg, hogy milyen filmre megyünk, nem is tudtam akkor, hogy van új Star Wars film. Bevallom én 7 évesen nagyon szórakoztatónak tartottam Jar Jar karakterét, néha bevallom még ma is elmosolyodom egy két bénázásán, de ez inkább nosztalgia, mintsem a karakter érdeme. Először, nem volt világos, hogy mi történik, ez most előzmény, vagy folytatás egyedül akkor esett le, amikor Obi-Wan fiatal kiadását láttam. Anakin Skywalker megjelenése szintén meglepetés volt, de én már akkor tudtam, hogy mi lesz a vége a történetének és nagyjából sejtettem, hogy ha lesz folytatás akkor az az ő Darth Vader-ré válását fogja bemutatni. A fénykardpárbaj nagyon látványos volt, nekem az akkor is nagyon tetszett, az űrcsata pedig tipikusan egy olyan jelenet ami moziban, nagyvásznon az igazi. Darth Maul-t is bírtam nagyon jó figura volt, kár a szerepe durván félbe lett hagyva. Na és persze láttam igazi akcióban a Csillagok háborúja filmekből a kedvenc karakteremet Obi-Wan Kenobi-t bár még csak tanítványként. Szóval összességében én nem tudom nem szeretni ezt a film, mint ahogy a többi részt sem, mai napig teljesen nézhetőnek tartom. Ugyanúgy klasszikus ahogy a többi epizód, és bár tisztában vagyok a hibáival imádom ezt is.

A bejegyzés trackback címe:

https://lestatavampir.blog.hu/api/trackback/id/tr511399946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása